CEL GRY- Celem tej gry jest stworzenie przestrzeni do rozmowy. Nie ważne czy będziesz z nią pracował/ grał jako specjalista, pedagog, rodzic czy trener sportowy. W grze ( zestawie terapeutyczno-rozwojowym) chodzi o stworzenie przyjaznego otoczenia, w którym dzielimy się, na tyle ile ktoś czuje się bezpiecznie i chce, swoimi emocjami i uczuciami.
Więcej o celach gry możecie przeczytać miejscu ,, Dlaczego ta gra jest taka wyjątkowa?” na każdej z dedykowanych podstron w zależności od zawodu/ przestrzeni w której jesteści.
Poniżej znajdziesz kilka inspiracji z aktualnie 21 filmów inspiracyjnych / instruktarzowych dołączonych na Platformie online, jak można zagrać w naszą grę. Autorami niektórych z tych inspiracji są Dzieci. Gra zawiera w sobie nieskończenie wiele możliwości, moi, Twoim, naszym zadaniem jest je odkryć i podzielić się z wszystkimi. Jak tylko pojawi Ci się nowy pomysł, dodatkowa opcja zagrania w naszą grę napisz do nas – my tak jak dotychczas dopiszemy inspirację do naszego Kursoprzewodnika dołączonego do naszej gry oraz usiądziemy i nagramy fragment grając w nią.
Instrukcja do Gry- Inspiracja I . Nurkuję w emocje i uczucia
Do zagrania potrzebna są ( wszystko oczywiście znajdziesz już w naszym zestawie):
- plansza
- pionki- kryształki
- kostka lub kostki
- * Przydatne może być też lustro
1.Odwracacie planszę stroną o emocjach i uczuciach do góry. Czyli tą stroną, na której widnieje napis ,,CZĘŚĆ I”. Pionki-Kryształki stawiacie na polu z napisem ,,START”. Gra zaczyna się od tego, że każdy właściciel pionka stojący na planszy mówi, jak się teraz czuje ( tak ogólnie). Kolejność mówienia jest kolejnością rzucania i chodzenia po planszy. * Uwaga- osoby/dzieci, które nie chcą mówić jak się czują nie muszą mówić, nie zmuszamy NIKOGO! Sami możemy powiedzieć (zamodelować komuś), że o uczuciach można mówić.
2.Następnie rzucamy kostkami. Możecie rzucić dwoma naraz, możecie grać jedną kostką.
3. Gracze poruszają się po planszy o tyle oczek, ile wskaże kostka, a następnie odpowiadają na kilka pytań dotyczących emocji, na której ,,stanęli”. Jeśli to jest np. ,,zaskoczenie”, to gracz musi opowiedzieć, czym ono dla niego jest, co to jest za emocja i kiedy ostatnio czuł się zaskoczony ( opisuję jakąś sytuację).
4. Pozostali uczestnicy w tym czasie:
wersja 1- mogą zadać dodatkowe pytania wypowiadającej się osobie. Cel: Budujesz relację przez interakcję.
wersja 2- po prostu uważnie słuchać. Cel: Trenujesz uważne słuchanie, koncentrację i relację poprzez poczucie ,, jestem dla ciebie ważny, bo mnie uważnie słuchasz”.
Każdy z wariantów otwiera inną przestrzeń.
ZAPRASZAMY CIĘ DO ZOBACZENIA FRAGMENTU GRY Z INSPIRACJI NR 1
Instrukcja do Gry- Inspiracja VII. Para nie do pary
Do zagrania potrzebna są ( wszystko oczywiście znajdziesz już w naszym zestawie):
- karty z części III i IV
- W tym inspiracji gry możesz korzystać z treningu mentalnego, jak i kart z talii uczuć i emocji.
- Weź karty a następnie:
Wariant 1- rozłóż je rysunkami do góry i poproś, aby uczestnik obejrzał wszystkie karty a następnie wybrał sobie po dwie- a następnie na podstawie dokonanych wyborów poprowadzić kolejne zajęcia.
Wariant 2- rozłóż karty rysunkami tak, aby nie było ich widać. Następnie wybierajcie po 2 karty i spróbujcie znaleźć wspólny mianownik.
Nasz mózg uczy się poprzez zadawanie pytań, one ,,podgrzewają” ciekawość mózgu, uruchamiają ciekawość poznawczą. Warto odraczać odpowiedzi, aby pytania się z nami oswoiły.
ZAPRASZAMY CIĘ DO ZOBACZENIA FRAGMENTU GRY Z INSPIRACJI NR 7
Instrukcja do Gry- Inspiracja XX Inspiracja Laury
Do zagrania potrzebna są ( wszystko oczywiście znajdziesz już w naszym zestawie):
- karty z zestawu nr III lub zestawu nr IV
1. Wybierz dowolną ilość kart z talii nr III lub IV ( karty możesz też pomieszać). Karty zakryj tak aby nie widzieć obrazu. Wybierz sobie lub osobie kartę na dany dzień. Niech słowo, obraz popracuje. Czy to na pewno przypadek, że akurat taką kartę otrzymałaś/ otrzymałeś? 😉
ZAPRASZAMY CIĘ DO ZOBACZENIA FRAGMENTU GRY Z INSPIRACJI NR XX